لینک *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:62
فهرست و توضیحات:
گفتارهای زرتشت
گفتار اول:
گفتار دوم :
اعتقاد به ظهور آخرین منجی
موقعیت کلی دین اسلام در چین
آتش (زردشتی) Fire (Zoroastrian)]
(آذر؛ قدیمی&zwnj تر، آتَر) یکی از هفت آفریده&zwnj ی اهورا مزدا، که اَمشاسپند درستکاری از آن نگهداری می&zwnj کند. آتش در همه&zwnj ی شکل&zwnj هایش، از خورشید گرفته تا آتش خانگی، مقدس است. گمان می&zwnj رود که گرمای حیات&zwnj بخش عنصر آتش همه&zwnj ی آفریده- &zwnj های دیگر را آکنده است. این عنصر از جایگاه آیینی منحصر به &zwnj فردی در آیین زردشتی برخوردار است که بخش اعظم آن ناشی از نقشی است که در سنّت هند و ایرانی (ï هندواروپاییان) به&zwnj منزله&zwnj ی دریافت&zwnj &zwnj - &zwnj کننده&zwnj &zwnj ی قربانی و انتقال&zwnj دهنده&zwnj ی آن به خدایان دارد (ﻗﺴ آگنی در هندوییسم). مخاطَبِ نیایش&zwnj ها خودِ آتش بود [۱۸: ۱۳۴-۸۷]. در دوران باستان مراسم قربانی برای آتش خانگی برگزار می&zwnj شد اما در دوران هخامنشیان (قرن چهارم ق م) ساختن آتشکده و عبادت در آن&zwnj ها رواج یافت .(۱۰: ۶۰-۵, ۸۵-۹۰) آن چه در کانون نیایش قرار دارد آتش است نه آتشکده. آتش&zwnj ها را می&zwnj شد از آتشکده&zwnj &zwnj یی به آتشکده&zwnj ی دیگر برد، اما نمی&zwnj بایست خاموش کرد. مشهورترین آتش&zwnj [کده&zwnj ]های سه&zwnj گانه&zwnj ی باستان فَرنبَغ، گُشنَسپ، و بُرزین&zwnj ِ مِهر بودند. این هر سه زیارت&zwnj گاه به&zwnj شمار می&zwnj رفتند. گشنسپ با حمایت سخاوتمندانه&zwnj ی شاهان قرار داشت و یگانه آتشکده&zwnj ـ &zwnj یی است که ویرانه&zwnj ها- یش (تخت سلیمان) شناسایی شده&zwnj اند [۲۷: ۱۱۳-۱۸].
لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-113773-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%da%af%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d8%b1%d8%aa%d8%b4%d8%aa/
- ۹۵/۰۹/۰۳