بهترین دانلود 20

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

جزوه انقلاب میرموید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:83

چکیده

در این مقاله یک دسته بندی از انواع پژوهش در « پژوهش در عملیات» ارائه می&zwnj شود و مراحل و روش انجام هر یک از انواع پژوهش شرح داده می شود. انواع پژوهش در پژوهش در عملیات، روش پژوهش در حل مسائل واقعی، استخراج مسئله، مدلسازی، تعریف مدل، هدف استفاده از مدل، دلایل استفاده از مدل، هدف از مطالعه سیستم&zwnj ها و عملیات از طریق مدل، انواع مدلها، اصول مدلسازی، مدلهای کلاسیک پژوهش در عملیات، روش مدلسازی، ساده&zwnj سازی مدلها، حل مدل، اعتبارسنجی مدل، پیاده&zwnj سازی مدل، روش پژوهش در توسعه مدل یا روش حل برای مسائل کلاسیک، توسعه روش حل برای مسائل کلاسیک، روش پژوهش در توسعه تئوریها و فنون عمومی از جمله مباحث این مقاله هستند.

کلیدواژه : پژوهش در عملیات؛ پژوهش عملیاتی؛ تحقیق در عملیات؛ روش پژوهش؛ مدل&zwnj سازی؛ توسعه مدل؛ اعتبارسنجی؛ حل مسائل واقعی؛ توسعه تئوری

1- مقدمه

این مقاله به روش پژوهش در حوزه پژوهش در عملیات اختصاص دارد. در این مقاله کلیات روش پژوهش مدنظر قرار می&zwnj گیرد و از جزئیات فنون سخنی به میان نمی&zwnj آید و خواننده می&zwnj تواند برای مطالعه بیشتر در زمینه فنون پژوهش در عملیات، به موضوعات مربوط مراجعه کند. آنچه که در این مقاله مورد تأکید است انواع پژوهش و خصوصیات آنان در حوزه پژوهش در عملیات است و روشهای جمع&zwnj آوری داده&zwnj ها، آزمونهای آماری و مهارتهایی که هر پژوهشگر باید کسب نماید شرح داده نمی&zwnj شوند و به جای آن ابزار اصلی پژوهش در عملیات، مدلها، مورد بررسی قرار می&zwnj گیرند.

2- انواع پژوهش در پژوهش در عملیات

در یک دسته&zwnj بندی عمومی، اگر پژوهش برای حل مسائل مشخص و موجود انجام شود نوع پژوهش از جهت خروجی، کاربردی خواهد بود و اگر توسعه تئوریها و روشهای عمومی برای تولید دانش هدف باشد نوع پژوهش، محض خواهد بود.

با هدف تدوین روش پژوهش برای پژوهش در عملیات، در اینجا دسته&zwnj بندی عملی&zwnj تری از انواع پژوهش در پژوهش در عملیات ارائه می&zwnj کنیم. در این دسته&zwnj بندی سه نوع پژوهش قابل تشخیص است؛

  • حل مسائل واقعی
  • توسعه مدل یا روش حل برای مسائل کلاسیک
  • توسعه تئوریها یا فنون عمومی.

در حل مسائل واقعی، متخصص پژوهش در عملیات با مسئله&zwnj ای مربوط به یک عملیات در حال اجرا روبروست. صرفنظر از اینکه مشکل چه باشد و چگونه توسط سفارش&zwnj دهنده مطرح شده باشد ممکن است از دیدگاه پژوهش در عملیات ناشناخته بوده، و به درستی تعریف نشده باشد یا چیزی به غیر از آنچه باشد که مدنظر سفارش&zwnj دهنده است. بنابراین تعریف مسئله در این نوع پژوهش از اهمیت بالایی برخوردار است. واقعی بودن مسئله ضرورت دقت در تعیین مفروضات، جمع&zwnj آوری داده&zwnj ها، تعیین پارامترها و روابط و تدوین اهداف عملیات و شاخص&zwnj های اثربخشی را دوچندان می&zwnj نماید. عوامل اشاره شده نقش تعیین&zwnj کننده&zwnj ای در تعریف مسئله و دستیابی به راه&zwnj حل دارند. راه&zwnj حل پیشنهادی در حل مسائل واقعی زمانی ارزشمند است که بتواند در عمل پیاده شود. یعنی تطبیق و تعدیل راه&zwnj حل پژوهش به شکلی که به راه&zwnj حل عملیاتی و واقعی منجر شود بسیار مهم است.

مسائل کلاسیک، مسائلی هستند که به دلیل تشابه در بسیاری از عملیات مختلف، پژوهشهای متعدد برای ارائه راه&zwnj حل و دارا شدن سابقه علمی در کتابها و مقاله&zwnj های مربوط به پژوهش در عملیات، به شکل کلاسیک در آمده&zwnj اند. مسئله فروشنده دوره&zwnj گرد1، مسئله مسیریابی وسایل ترابری2، مسائل برش و چیدمان3، تعادل خط مونتاژ4، مسئله زمانبندی خدمه پرواز5، مسئله تخصیص مضاعف6 و زمانبندی کارگاهی7 از مسائل کلاسیک به شمار می&zwnj آیند. این مسائل کاملاً شناخته شده هستند. اهداف، شاخص&zwnj های اثربخشی، محدودیتها و قیود، پارامترها و مفروضات هر یک از مسائل کلاسیک مشخص و روشن هستند. خصوصیات راه&zwnj حل، مشخص و به صورت مستقیم قابل کاربرد در موارد واقعی هستند. نیازی به جمع&zwnj آوری داده&zwnj های واقعی نیست و داده&zwnj های فرضی که به شرایط واقعی این نوع مسائل شبیه باشد کفایت می&zwnj کند. در حل این نوع مسائل، پژوهشگر با توسعه مدلی از مسئله، روش حل مسئله یا هر دو روبروست.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)


تعداد صفحه:3

مقدمه:
واژه نوجوان و بلوغ به گروه سنی 19-10 سال اطلاق می گردد و در واقع نوجوانی مرحله بلوغ جسمانی، روانی، اجتماعی و گذراز مرحله کودکی به بزرگسالی است که بلوغ جسمانی زودتر از بلوغ روانی و اجتماعی رخ می دهد و همزمان با شروع زندگی باروری، تواناییهای ذهنی و قابلیت های شناختی و عاطفی آنها شکل می گیرد



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه26

تقسیمات کشوری ، سلسله مراتبی اداری ـ سیاسی در تقسیم هر کشور به واحدهای کوچکتر، برای سهولت ادارة آن و تأمین امنیت و بهبود اوضاع اجتماعی و اقتصادی . این تقسیم بندی گاه برمبنای تاریخ و فرهنگ ، اوضاع جغرافیایی و جمعیت و گاه برحسب ملاحظات سیاسی (بویژه در دورة معاصر) صورت می گیرد.
1) در برخی مناطق جهان اسلام .. ظاهراً اندیشة تقسیم بندی سرزمینهای جهان اسلام با فتوحات و گسترش سرزمینهای اسلامی مقارن بوده البته پیش از آن نیز تقسیم بندیهایی کلی ، از جمله بر اساس اقالیم و طول و عرض جغرافیایی محلّ، وجود داشته است (برای نمونه رجوع کنیدبه ابن حائک ، ص 44ـ49). ابن خرداذبه در سدة سوم ، بخش آباد و مسکون زمین را به چهار بخش تقسیم کرد: اَروفی ، شامل مناطقی مانند اندلس و روم و فرنگ و طَنجه تا حد مصر؛ لُوبِیه ، شامل مناطقی مانند مصر و قُلزُم و حبشه ؛ اِتیوفِیا، شامل مناطقی مانند تهامه و یمن و سند؛ و اِسقُوتِیا، شامل مناطقی از جمله ارمینیه و خراسان و خزر (ص 155). او همچنین در بیان سرزمینهای اسلامی ، چهار قسمت عمده را نام برده است : مشرق ، مغرب ، جَربا (سرزمینهای شمالی ) و تَیْمَن (سرزمینهای جنوبی ؛ ص 18، 72، 118، 153). در این تقسیم بندی ، سرزمینهای اسلامی عمدتاً به کوره ها (تقریباً معادل استان )، رُستاقها (ناحیه ای کوچکتر از کوره ) و طَسوجها (ناحیه ای کوچکتر از رستاق ) تقسیم شده اند
در ایران . تقسیمات کشوری در ایران سابقه ای بسیار طولانی دارد.
سرزمین سلسلة ماد (701ـ550 ق م ) از شمال به رود ارس و قله های البرز، از شرق به دشت کویر و از مغرب و جنوب به سلسله جبال زاگرس محدود می شد (ایگور دیاکونوف



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک و پرداخت دانلود * پایین مطلب *

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحه : 11

مقدمه


روز گذشته نخستین بخش از گفت وگو با امیدعلى احمدى جامعه شناس و استاد دانشگاه درباره « مصرف ادبى ایرانیان» و بررسى ۱۰۰ عنوان از پرفروش ترین آثار ادبیات داستانى ایران از منظر خوانندگان گرامى گذشت،
اینک بخش دوم و پایانى آن درپى مى آید:
چه برداشتى مى توان از آمار افزایش نویسندگان زن داشت و این تغییر چه تأثیرى بر ادبیات داستانى مى گذارد؟
افزایش تعداد زنان در حوزه نویسندگى و آثار ادبى معنایش این است که یک نوع ادبیات زنانه یعنى ادبیاتى که مضامین مورد توجه مخاطبان زن را در درون خودش دارد به وجود آمده است.این ادبیات به مسائل زنان ، خشونت هایى که علیه زنان اعمال مى شود، حقوق زنان با گرایش هاى فمینیستى و تلاش براى احیاى حقوق زنان مى پردازد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه81

فهرست مطالب

فصل اول

تاریخ سیاسی ، اجتماعی سیستان در آستانه قیام یعقوب لیث

بخش اول

سیستان ، زاده هیرمند

بخش سوم

فتح سیستان، توسط اعراب

بخش چهارم

سیستان، پناهگاه خوارج

بخش پنجم

قیام حمزه آذرک خارجی

مقدمه

تاریخ صفاریان زمان و مکان محدودی از تاریخ پرفراز و نشیب ایران دوره اسلامی را در بر می گیرد یعقوب لیث صفاری در نزد ایرانیان همواره یادآور خاطر جوانمردان و عیاران ایرانی است حرکت او در حقیقت، حرکت گروهی از مردم ایران است با مردم جوانمرد و استقلال طلب در ادامه نهضتهای ملی و مذهبی ایرانیان علیه عربها و حکام دستگاه خلافت بنی امیه عباس .

تلاش او برای ایجاد حکومتی مستقل در ناحیه ای کهن و باستانی است که خاطره بسیاری از آداب و رسوم و رموز پهلوانی را در قلب خود جای داده است عمل او کردار عیاری است که ریشه در باورهای ظلم ستیزی و ایجاد اعتدال اجتماعی دارد که از سویی از اعتقادات و ارزشهای اسلامی و از سوی دیگر از فرهنگ ایرانی نشات گرفته است .

اندیشه او در مبارزه با دستگاه خلافت عباسی و برقراری استقلال حتی در ناحیه&zwnj های کوچک از شرق ایران هر چند خام و ناپخته بود ولی اولا وابسته به نهضتهای سیاسی -مذهبی و ملی ایرانیان پیشین نشات گرفته از آنان بود ثانیا مشروعی بود برای حکومت ایرانیان مسلمانی که درقرون بعد جرات مقابله با دستگاه خلیفه را پیدا کردند و هر کدام راه رسیدن به استقلال ایران و ایرانی را کوتاهتر نمودند .در این پژوهش تلاش شده تا حدودی با منطقه سیستان قبل و بعد از اسلام و چگونگی رشد و به قدرت رسیدن یعقوب و اقداماتش را به رشته تحریر درآوریم .

باید این نکته را ذکر نمایم که در رابطه با منابع این دوره مشکلات اصلی وجود دارد و به طور عمده ویژگیهای ساختاری این دولت به ویژه در نخستین



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:15

فهرست و توضیحات:
مقدمه

عمارت هشت بهشت

عمارت تاریخ « هشت&rlm بهشت» نمونه&rlm اى از کاخهاى محل سکونت آخرین سلاطین دوره صفویه است که در دوره شاه سلیمان در سال ???? هجرى بنا شده است. کاشی&zwnj کاری هایی&zwnj که&zwnj انواع&zwnj حیوانات&zwnj پرنده&zwnj ، درنده&zwnj و خزنده&zwnj برروی&zwnj آن&zwnj نقش&zwnj بسته&zwnj ، از آثار این&zwnj کاخ&zwnj بشمار می&zwnj آیند . از باغ وسیع « هشت &rlm بهشت» مقدار زیادى باقى نمانده ولى قصر تاریخى آن هنوز اثر ارزنده و جالبى است که پس از انقلاب پارکى در اطراف آن ساخته شده است.

این کاخ که در هنگام سلطنت شاه سلیمان صفوى بنا شده از بهترین کاخهائى است که در روزگار صفویه ساخته شده و چون کیفیت ساختمان و وضع بنا در اثر مسرور زمان تغییر کرده ناچار براى امکان بیان وضع آن در زمان های مختلف باید نوشته&rlm هاى کسانى را که در زمان های گوناگون کاخ را مشاهده و از وضع آن آگاهى کامل داشته&rlm اند از نظر اهل تحقیق گذرانید.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:62

فهرست و توضیحات:

گفتارهای زرتشت

گفتار اول:

گفتار دوم :

اعتقاد به ظهور آخرین منجی

موقعیت کلی دین اسلام در چین

آتش (زردشتی) Fire (Zoroastrian)]

(آذر؛ قدیمی&zwnj تر، آتَر) یکی از هفت آفریده&zwnj ی اهورا مزدا، که اَمشاسپند درستکاری از آن نگهداری می&zwnj کند. آتش در همه&zwnj ی شکل&zwnj هایش، از خورشید گرفته تا آتش خانگی، مقدس است. گمان می&zwnj رود که گرمای حیات&zwnj بخش عنصر آتش همه&zwnj ی آفریده- &zwnj های دیگر را آکنده است. این عنصر از جایگاه آیینی منحصر به &zwnj فردی در آیین زردشتی برخوردار است که بخش اعظم آن ناشی از نقشی است که در سنّت هند و ایرانی (ï هندواروپاییان) به&zwnj منزله&zwnj ی دریافت&zwnj &zwnj - &zwnj کننده&zwnj &zwnj ی قربانی و انتقال&zwnj دهنده&zwnj ی آن به خدایان دارد (ﻗﺴ آگنی در هندوییسم). مخاطَبِ نیایش&zwnj ها خودِ آتش بود [۱۸: ۱۳۴-۸۷]. در دوران باستان مراسم قربانی برای آتش خانگی برگزار می&zwnj شد اما در دوران هخامنشیان (قرن چهارم ق­ م) ساختن آتشکده و عبادت در آن&zwnj ها رواج یافت .(۱۰: ۶۰-۵, ۸۵-۹۰) آن­ چه در کانون نیایش قرار دارد آتش است نه آتشکده. آتش&zwnj ها را می&zwnj شد از آتشکده&zwnj &zwnj یی به آتشکده&zwnj ی دیگر برد، اما نمی&zwnj بایست خاموش کرد. مشهورترین آتش&zwnj [کده&zwnj ]های سه&zwnj گانه&zwnj ی باستان فَرنبَغ، گُشنَسپ، و بُرزین&zwnj ِ مِهر بودند. این هر سه زیارت&zwnj گاه به&zwnj شمار می&zwnj رفتند. گشنسپ با حمایت سخاوتمندانه&zwnj ی شاهان قرار داشت و یگانه آتشکده&zwnj ـ &zwnj یی است که ویرانه&zwnj ها- یش (تخت سلیمان) شناسایی شده&zwnj اند [۲۷: ۱۱۳-۱۸].



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
فایل

فایل روت و ریکاوری TWRP برای گوشی سامسونگ گالکسی S3 (I9301I)

آموزش کامل روت و نصب ریکاوری درون پکیج موجود می باشد...



دریافت‌فایل