بهترین دانلود 20

۹۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله تونس


نام کشوری در شمال آفریقا و جنوب دریای مدیترانه است که از غرب با الجزایر و از شرق و جنوب با لیبی هم&zwnj مرز است. پایتخت این کشور شهر تونس است.
تونس در ۱۹۵۶ از فرانسه استقلال پیدا کرد و حبیب بورقیبه اولین رئیس جمهور این کشور بود. زبان اکثر مردم این کشور عربی و مذهب بیشتر آنان اسلام است.
عصر حجر و دوران نوسنگی

پیشینهٔ زیستن انسان در تونس به عصر سنگ در حدود دویست هزار سال پیش باز می&zwnj گردد.
در حدود هشت هزار سال پیش ، مردمانی از سوی شرق به سرزمین تونس کوچ کردند که شناخته شده &zwnj ترین آنان کاپسی&zwnj ها بودند. شیمی-کربن استخوان&zwnj ها و ابزارهایی که در حفاری&zwnj های باستان&zwnj شناسی شهر قفصه (کاپسای باستانی) یافته شده&zwnj اند، نشان می&zwnj دهند که این مردم تا هزارِهٔ پنجم پیش از میلاد مسیح در جنوب تونس &zwnj زیسته&zwnj اند.
تا هزاره سوم پیش از میلاد ، اقوامی از تیره&zwnj های گوناگون ، از جنوب اروپا به این سرزمین کوچیدند. گمان می&zwnj رود بربر (آمازیغ)&zwnj ها از نوادگان ایشان باشند.
کارتاژ ، جنگ&zwnj های پونیک ، وندال&zwnj ها و بیزانتی&zwnj ها
فنیقی&zwnj ها که مردمانی دریانورد و بازرگان بودند، در سال ۱۱۰۱ پیش از میلاد، از شهر تایر (صور) (لبنان امروزی) به کرانه&zwnj های تونس کوچ کردند. دولت شهر کارتاژ توسط مهاجران فنیقی در ۸۱۴ پیش از میلاد بنیان نهاده شد.

در میانهٔ سده&zwnj های هفتم و ششم پیش از میلاد سرزمین فنیقیه به دست آشوریان گشوده شد و به دنبال آن، کارتاژ استقلال سیاسی پیدا کرد. با پایان یافتن سدهٔ ششم پیش از میلاد، کارتاژ به امپراتوری نیرومندی تبدیل شد که کرانه&zwnj های شمال آفریقا از تریپولی (طرابلس) در غرب لیبی تا اقیانوس اطلس، جزایر سیسیل، کورسیکا، ساردنی، مالت و جزایر بالئارس را زیر فرمان داشت. بربرهای شمال آفریقا هیچ&zwnj گاه به فرمان کارتاژ در نیامدند و گاهی با ایشان وارد جنگ می&zwnj شدند. بربرها در سال ۲۰۲ پیش از میلاد مسیح پادشاهی نومیدیا را بنیان نهادند و تنها در جنگ&zwnj های کارتاژ و روم بود که به سود کارتاژ جنگیدند.

کارتاژ در سه دوره جنگ که به جنگ&zwnj های کارتاژ یا پونیک نامی شدند، (۲۴۱-۲۶۴ ، ۲۰۱-۲۱۸ ، و ۱۴۶-۱۴۹ پیش از میلاد مسیح) به تدریج از روم شکست خورد. رومیان پس از پیروزی کارتاژ را ویران کرده و این سرزمین کهن را به همراه کشور نومیدیا به قلمرو امپراتوری خود افزودند. کارتاژ و نومیدیا به بخش آفریقایی روم تبدیل شدند و یکی از کانون&zwnj های آغازین مسیحیت بودند.

رومیان با بازسازی شمال آفریقا، پایه&zwnj های قدرت سیاسی و اقتصادی خود را استوار ساختند. ساکنان شهرهای بخش آفریقایی روم، به جز شمار اندکی از مهاجران رومی، همگی از اهالی بومی شمال آفریقا بودند که فرهنگ رومیان را پذیرفته بودند.

وندال&zwnj های ژرمن که در براندازی امپراتوری روم نقش داشتند، در سال ۴۳۹ میلادی کارتاژ را گشودند. فرمانروایی وندال&zwnj ها تا سال ۵۳۳ میلادی ادامه داشت، زمانی که ارتش بیزانس این سرزمین را فتح نمود. تونس در این دوره بخشی از استان بیزانسی نومیدیا به شمار می&zwnj آمد.

دورهٔ اسلامی
در سدهٔ هفتم میلادی اعراب مسلمان حملات خود را به تونس آغاز کردند. ایشان سرانجام به فرماندهی عقبة بن نافع بخش&zwnj هایی از سرزمین تونس را تصرف و شهر قیروان را ساختند. حسان بن نعمان تونس را به طور کامل فتح کرد. در سدهٔ نهم میلادی اغلبیون (اغالبه) - که از قبیلهٔ بنی تمیم بودند- به فرماندهی ابراهیم بن اغلب از سوی خلفای عباسی به حکومت تونس رسیدند.
در سال ۹۰۹ میلادی خلفای اسماعیلی&zwnj مذهب فاطمی اغلبیون را شکست داده و شهر مهدیه را بنا کردند. در سال ۹۶۱ میلادی المعز خلیفهٔ فاطمی مصر را تصرف کرد و مقر حکومت فاطمی را از مهدیه به آن سامان انتقال داد. پس از این رویداد دودمان بربری زیریون که از قبیلهٔ صنهاجه بودند به سرکردگی بلقین بن زیری در تونس قدرت را به دست گرفتند. زیریون از خلفای فاطمی مصر پیروی می&zwnj کردند، اما پس از سرپیچی از ایشان در سال ۱۰۵۰ توسط جنگجویان قبیلهٔ بنی هلال قلع و قمع شدند. از این پس زیریون بخش بزرگی از قلمرو خود را از دست دادند و تنها به شهر ساحلی مهدیه و حومهٔ آن محدود شدند.

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 10 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

معرفی مکان کارآموزی:

شرکت سهند رایانه صبا یک شرکت تجاری و خدماتی می باشد. ازجمله خدمات ارائه شده توسط این شرکت میتوان به تهیه و فروش کامپیوتر و ل&zwj وازم جان&zwj بی آن ، همچنین تعمیر و عیب یابی قطعات سخت افزاری و نمایندگی فروش و تعمیر محصولات LG اشاره کرد.
مدیر عامل شرکت سهند رایانه جناب آقای مهندس فرج قره خانی می باشدو کارمندان دیگر شرکت نیز سهام دار شرکت می باشند .

ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز:

با توجه به اینکه شرکت سهند رایانه در زمینه سخت افزار و نرم افزارفعالیت می کند، به این ترتیب کارآموزان معرفی شده به شرکت میتوانند در زمینه نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر فعالیت نماید. اینجانب شخصا در زمینه اسمبل کردن کامپیوتر و نصب سیستم های عامل ویندوز ، همچنین نصب برنامه های کاربردی فعالیت می کردم.

برنامه های آینده شرکت:شرکت دارای برنامه هایی برای آینده است . از جمله برنامه های آینده شرکت ، برگذاری کلاسهای کامپیوتر و همچنین شبکه و نرم افزارهای شبکه را می توان نام برد.


معرفی قطعات سخت افزاری یک سیستم و گزارش مونتاژ آن


1. سخت افزار کامپیوتر
2. سیستم چیست؟
3. اجزای اصلی سخت افزار کامپیوتر
4. قطعات مورد نیاز برای تهیه یک سیستم کامپیوتری


1ـ سخت افزار کامپیوتر چیست؟

سخت افزار مجموعه ای از عناصر و مدارها و بردها ی الکترونیکی است .به عبارت دیگر می توان گفت اجزای فیزیکی و قابل لمس کامپیوتر سخت افزار نامیده می شود.

2ـ سیستم چیست؟

سیستم مجموعه ای از عناصر مرتبط به هم است. بدین معنی که اطلاعاتی را به عنوان ورودی می پذیرد و با انجام عملکرد معینی روی انها یک سری خروجی به عنوان نتیجه ناشی از عملکرد مجموعه بر روی ورودیها ارائه می دهد.

* با توجه به تعریف فوق کامپیوتر نیز نوعی سیستم است.

3- اجزای اصلی سخت افزار کامپیوتر:
کامپیوتر به عنوان یک سیستم دارای پنج قسمت اصلی می با شد که عبارتند از:
&bull حافضه اصلی
&bull واحد حساب و منطق
&bull واحد کنترل
&bull واحد ورودی
&bull واحد خروجی

4- قطعات مورد نیاز برای تهیه یک سیستم کامپیوتری و نحوه مونتاژ آنها:

قبل از شروع به مونتاژ ابتدا باید قطعات زیر را برای شروع تهیه کنیم:
کیس ـ مادر بورد ـ مانیتور ـ صفحه کلید ـ CPUیا ریز پردازنده دیسک سخت یا HARD DISK ـ حافظه اصلی یا RAMـ کارت گرافیکی - کارت مودم ـ کارت صدا ـ CDROM ـ فلاپی درایو


الف:قطعات اصلی که نیاز به مونتاژ ندارند:
&bull کیس :
که در بر گیرنده همه قطعات داخلی یک سیستم کامپیوتری می باشد.کیس می تواند به دو شکل رومیزی و یا برج باشد.

(شکل یک کیس به حالت برج)

&bull مادر بورد :
که قطعات سخت افزاری مختلف برروی جایگاههای موجود بر روی آن نصب خواهند شد و انتخاب نوع آن عمدتا بستگی زیادی به نوع پردازنده دارد.در زیر یک نمونه از مدل های مادر بورد دیده می شود:

( نمونه یک مادر برد)

نصب MAIN BOARD بر روی کیس:
برای نصب مادر بورد روی کیس ابتدا محافظ های آن را بر روی کیس می بندیم،سپس مادر برد را به آرامی روی آنها قرار داده و قسمتهایی که در پشت کیس، محل قرارگیری درگاهها می باشند را، باز میکنیم. و با قرار دادن کامل آن در محل مخصوص ، مادر بورد را با پیچهای مخصوص آن می بندیم.پس از نصب مادربورد سیم های منبع تغذیه موسوم به ATX را به آن متصل می کنیم.

(یک مادر بورد نصب شده روی کیس)
با نصب مادر بورد میتوان دیگر اجزاء سخت افزاری مانند کارت گرافیکی و مودم را روی آن نصب کرد که در زیر به آنها نیز خواهیم پرداخت.نمونه یک مادر بورد نصب شده در شکل فوق دیده می شود.
&bull مانیتور :
که بسته به نوع کارت گرافیکی به کار رفته در سیستم نوع آن می تواند VGA,SVGA,8514/A باشد.مانیتورهای امروزی به دو دسته مانیتورهای CRT و مانیتورهای LCD تقسیم می شوند.که هر یک از آنها مزیت خاصی دارد.مانیتور نمایش دهنده خروجی کامپیوتر است.

&bull صفحه کلید:
که باید نوع استاندارد ان را که 101 کلید دارد انتخاب کرد.سه نوع صفحه کلید در بازار موجود است که عبارتند از :
1- صفحه کلید پد پلاستیکی
2- صفحه کلید میکروسوئیچ
3- صفحه کلید خازنی

&bull پرینتر:که می تواند از نوع جوهر افشان یا لیزری یا سوزنی باشد.که معمولا از پرینترهای لیزری به علت بالا بودن کیفیت چاپ و سرعت خوب آن و کم هزینه تر و کم صداتر بودن استفاده می شود.
&bull موشواره یاmouse : که به وسیله آن در محیط های گرافیکی نظیر ویندوز به راحتی کارها انجام می شود.موشها نیز دو نوع OPTICAL و ساده دارند.

ب:قطعاتی که باید روی قطعات اصلی(مادر بورد) نصب شوند:

&bull CPU یا ریز پردازنده :
واحد پردازنده مرکزی یا CPU یک تراشه چند سانتیمتری است که از دو قسمت اصلی واحد کنترل واحد حساب و منطق ، همچنین تعدادی ثبات که نقش حافظه موقتی را ایفا می کنند ، تشکیل می شود.برای محافظت از این قطعه بسیار مهم در کامپیوتر آن را در داخل یک حفاظ تعبیه کرده اند و یک فن، حرارت آن را کنترل می کند تا از صدمات احتمالی جلوگیری کند.این قطعه بر روی مادر بورد بر روی پینهای مشخص موجود قرار میگیرد که بعد از قرار گرفتن البته بسیار با احتیاط ضامن آن نیز باید به آرامی جا انداخته شود. برای نصب آن روی سوکت مربوطه ابتدا بیت اندیکاتور(مشخص کننده)را با محل سوراخها چک کرده و آنرا به آرامی در محل قرار داده و با اندکی فشار جای می اندازیم.

( 1 ) ( 2 ) (3)

(4) (5)
در زیر نیز یک نمونه ریز پردازنده پنتوم تری(III) همراه فن و اسلات آن دیده می شود:


دیسک سخت یا HARD DISK :
از مهمترین قطعات یک سیستم کامپیوتری می باشد که در واقع به عنوان حافظه کمکی یک کامپیوتر کلیه اطلاعات و برنامه های مورد احتیاج کاربر را ذخیره می کند.از مهمترین پارامترهای یک دیسک سخت ظرفیت آن یا به عبارتی میزان حجم ذخیره اطلاعات در آن است.این قطعه نیز پس از شناسایی محل نصب در اولین موقعیت از قسمت جلوی مادر بورد نصب می شود.

برای نصب مادر بورد بر روی کیس ابتدا آن را در محل مخصوص هارد گرفته و با 4 عدد پیچ مخصوص هارد دیسک انرا در محلش ثابت می کنیم سپس کابل های دیتا و پاور را به آن وصل می کنیم.



(هارد ، نحوه نصب ، محل نصب)
&bull حافظه اصلی یا RAM:
این نوع حافظه از جنس نیمه هادی بوده و به صورت مجموعه ای متشکل از چندین IC واقع در یک برد الکترونیکی در کامپیوتر قرار می گیرد.این حافظه را می توان به صورت مجموعه ای از چند خانه در نظر گرفت که هر یک نشانی منحصر به فردی دارد . وقتی که پردازنده مرکزی به اطلاعات موجود در خانه ای از حافظه نیاز دارد نشانی آن محل را گرفته و جهت خواندن داده های مورد نظر مستقیما به سراغ آن می رود.
این نوع حافظه که در همه کامپیوتر ها از نوع دینامیک هست در کامپیوترهای قدیمی تر بصورت ای سی هایی بر روی مادر بورد و معمولا بر روی سوکت نصب بود اما امروزه بر روی کارتهایی که به آن ماژول حافظه گفته می شود قرار داشته و براحتی برروی مادر بورد قابل نصب می باشد. این قطعه بصورت یک کارت می باشد که بر روی یکی از اسلاتها یا شکافهای توسعه برروی مادر بورد قرار می گیرد که با کمی فشار در جای خود می افتد و نگهدارنده هایی آن را محکم می کنند.


(محل نصب RAM که به MEMORY MODULE SOKET معروف است.)


(RAM،محل نصب آن ،طریقه نصب)


&bull کارت تصویریا کارت گرافیکی :
که اکثر انواع جدید ان از نوع VGA می باشد. چون در این نوع از کارتهای گرافیکی سیگنالهای R,G,B به صورت آنالوگ تولید می شود عملا در این خانواده محدودیت تعداد رنگ وجود ندارد و بر حسب اندازه حافظه RAM موجود در کارت تصویر می توانند تعداد نا محدودی رنگ با وضوح مختلف ایجاد کرد.میتوان از روی کانکتور پشت کارت تصویر این نوع کارت تصویر را شناسایی کرد بطوریکه کانکتور کارتهای VGA از نوع سه ردیفه و دارای 15 پین می باشد در صورتی که انواع قدیمی کانکتور دو ردیفه و 9 پین می باشد.کارتهای تصویر امروزی برحسب نوع شکاف توسعه ای که برای ان طراحی می شود به انواع ISA,EISA,VESA,PCI تقسیم می شوند.این کارت بر روی قسمتی از مادربورد در قسمت انتهایی که بتواند با مانیتور ارتباط داشته باشد نصب می شود.



(کارت گرافیکی ، محل نصب آن ، و طریقه نصب آن)

(اسلات AGP جهت نصب کارت گرافیکی)


&bull کارت مودم:
این قطعه وسیله ای برای تبدیل سیگنالهای آنالوگ به دیجیتال و دیجیتال به انالوگ از طریق خط تلفن می باشد.این قطعه در قسمت انتهایی در محل مخصوص خودش بر روی مادر بورد که یک قسمت هم با بیرون برای اتصال به خط تلفن دارد نصب می شود.

طریقه نصب مودم : طریقه نصب آن کاملا مشابه کارت گرافیکی است با این تفاوت که آن را در اسلاتهای موسوم به PCI نصب می کنند. در زیر نمونه آنرا می بینید:

(مودم) (اسلات PCI )
کارت صدا:
این کارت برای استفاده از امکانات صوتی در کامپیوتر تعبیه شده است .این کارت نیز در قسمت انتهایی برای اینکه بتواند با اسپیکر هم ارتباط داشته باشد نصب می شود در نهایت ارتباط آن با سی دی درایو هم باید برقرار شود.نصب آن مشابه مودم است و در اسلات PCI نصب می شود.


(کارت صوتی) و (مکان نصب آن روی کیس و مادر بورد)


&bull CD درایو:

درایوهای سی دی یا همان لوح فشرده نوری متداولترین وسیله جانبی قابل استفاده در کامپیوترهای امروزی می باشند.این دیسکها می توانند حجم بسیار زیادی از اطلاعات را در خود نگهداری کنند.آخرین سرعت خواندن آن درایو برروی آن نوشته شده است .می توان از CD READER- WRITER هم بجای آن استفاده کرد تا نیاز به نصب WRITER به طور جداگانه نباشد.این قطعه در قسمت جلوی کیس در اولین مکان از بالا نصب می شود.در زیر تصاویر و نحوه نصب CD-ROM را آورده ایم :

&bull فلاپی درایو :
می توانند به دو گروه 3.5 و 5.25 اینچی تقسیم شوند.که معمول 3.5 اینچی است. از این درایو برای نقل و انتقال اطلاعات استفاده می شود.این قطعه نیز بر روی کیس در قسمت جلو و در اولین مکان از پایین نصب می شود.



(فلاپی درایو و محل نصب آن ، طریقه نصب)
در انتها نیز تمامی کابل های DATA و POWER و ... را به دستگاه متصل کرده و در کیس را می بندیم در زیر شکل آنرا می بینید:

نصب کابل ATX منبع تغذیه نصب کابل DATA در IDE ها

نصب کابل DATA روی CD_ROM کابل POWER مخصوص فلاپی درایو

کابل DATA , POWER یرای هارد دیسک

کابل های مربوط به CD- ROM

نمونه اسمبل شده و تکمیل یک سیستم کامپیوتری

نرم افزار

نرم افزارها برنامه هایی هستند که درکامپیوترها نصب ودرکار های مختلف استفاده می شوند . یک سیستم کامپیوتری بدون داشتن برنامه به هیچ دردی نمی خورد . پس وجود هر دوی سخت افزار و نرم افزار و تعامل آنها باعث کارآمدی یک سیستم کامپیوتری می شود.
نرم افزارهای کامپیوتری به دو دسته عمده تقسیم می شوند: سیستم های عامل و برنامه های کاربردی. سیستم های عامل نظیر ویندوز دارای سه وظیفه اساسی هستند که عبارتند از:

1- کاربرد کامپیوتر را آسانتر می کنند.
2- موجب استفاده کارآمدتر از سیستم می شوند.
3- سیستم عامل ها به ترتیبی ایجاد می شوند تا قابل توسعه و غلط گیری و دارای قابلیت افزودن قابلیتهای جدید به آن می باشند.

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 32 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
 اسامی برندگان سی و پنجمین مرحله قرعه کشی جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران اعلام شد. بر این اساس هموطنان و مشتریان می توانند با مراجعه به سایت بانک ملی ایران و درج مشخصات حساب خود از نتیجه این قرعه کشی مطلع شوند. جایزه ویژه سی و پنجمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران، 500 جایزه 500 میلیون ریالی (کمک هزینه خرید مسکن) است. 500 کمک هزینه خرید خودرو هر یک به ارزش 250 میلیون ریال، 500 کمک هزینه خرید لوازم خانگی هریک به ارزش 100 میلیون ریال،500 کمک هزینه تحصیلی هر یک به ارزش 30 میلیون ریال، 500 کارت خرید صنایع دستی و فرش دستباف هریک به ارزش 10 میلیون ریال وبیش از یک میلیون فقره جایزه نقدی 200 هزار ریالی، از دیگر جوایز این مرحله از قرعه‌‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران است. متعاقباً اسامی برندگان جایزه 200 هزار ریالی اعلام خواهد شد.



  • ۰
  • ۰

رمان سفر های مارکو

رمان

درباره کتاب


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه47

فهرست مطالب

1-2 شوری و تمدن های بشری: اثرات شوری بر گیاه 3-3- تاثیرشوری روی رشد گیاه

مقدمه:

در جهان، پدیده های متعددی وجود دارد که باعث می شود اطراف خود را به تحلیل برد. به عنوان مثال وقتی آب باران روی خاک ها جریان پیدا می کند، نمک های سدیم، کلسیم، منیزیم، کلر، سولفات، کربنات و تعدادی دیگر از عناصر در جریان آب وارد شده و به درون رودخانه ها، دریاچه ها و سرانجام دریاها و اقیانوس ها وارد می شود. فرآیندهای زمین شناسی نیز به حل شدن کند پوسته زمین و آزاد نمودن مقدار قابل ملاحظه ای از یون های سدیم، کلسیم، منیزیم، کلر، سولفور، کربنات ها وترکیبات غیر آلی دیگر به داخل اقیانوس ها کمک نموده است. آب و نمک&zwnj های حل شده برای رشد گیاه ضروری می باشند اما استفاده مجدد آب و میزان تبخیر بالای آن در نواحی خشک و نیمه خشک باعث تجمع نمک شده که به عنوان یک پدیده عمومی شوری تلقی می شود. شوری خاک به دلیل جلوگیری از جذب آب و عناصر به درون گیاه یکی از مهم ترین محدودیت های رشد گیاهان زراعی محسوب می شود و به عنوان مشکل بزرگ کشاورزی، بالاخص در کشاورزی آبی درمنابع گزارش شده است (7).

افزایش جمعیت جهان ایجاب می کند که مساحت بیشتری از زمین به امر خانه سازی و فعالیت های صنعتی تخصیص یابد و در این شرایط، گسترش مزارع کشاورزی به زمین های واقع در حاشیه حاصلخیزی یعنی مرزهای نهایی زمین های قابل کشت، اجتناب ناپذیر می گردد، در چنین وضعیتی، مسمومیت، شوری، دماهای فوق



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

جزوه تغذیه و ورزش

جزوه

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:112

فهرست مطالب

  • مرور اصطلاحات ، مفاهیم و تعاریف تغذیه .
  • آشنایی با دستگاه گوارش ، اعمال ،&zwnj ترشحات و حرکات آن .
  • بررسی رابطه&zwnj ی کربوهیدراتها ، چربی&zwnj ها و پروتئین&zwnj ها با فعالیت&zwnj های مختلف ورزشی
  • بررسی رابطه مصرف آب و الکترولیت&zwnj ها با فعالیت&zwnj های ورزشی
  • بررسی رابطه مواد معدنی و ویتامین&zwnj ها با فعالیت&zwnj های ورزشی
  • بررسی رابطه تغذیه با نوع و مدت با فعالیت&zwnj های ورزشی
  • بررسی رابطه میزان مصرف غذا و تأمین کالری با نوع و مدت فعالیت&zwnj های ورزشی
  • آشنایی با برنامه&zwnj های غذایی ورزشکاران در رشته&zwnj های مختلف ورزشی
  • بررسی نظریه&zwnj ها و یافته&zwnj های مربوط به تغذیه&zwnj ی ورزشکاران

اصطلاحات ، تعاریف و مفاهیم:&zwnj

1- کالری و کیلوکالری:&zwnj مقدار انرژی حرارتی که یک گرم آب را یک درجه سانتی&zwnj گراد بالا برد .

مقدار حرارتی که یک کیلوگرم آب را یک درجه سانتی&zwnj گراد افزایش دهد.

2- متابولیسم: سوخت و ساز

3- متالولیسم پایه:&zwnj حداقل انرژی برای زنده بودن که صرف اعمال حیاتی فرد می&zwnj شود . مثل :&zwnj قلب ،&zwnj اعصاب و معده

4- نسبت تعادل تنفسی:

5- هیدرولیز:&zwnj واکنشی که در آن یک ماده توسط آب شکسته و به مولکول ساده&zwnj تری تبدیل &zwnj گردد .

6- PH: غلظت یون هیدروژن در مایعات بدن PH بالای 7 قلیایی ، پایین 7 اسیدی و 7 خنثی .

7- تامپون (بافر): هر ماده&zwnj ای که از تغییرات سریع یون هیدروژن (PH ) جلوگیری کند .

8- الکترولیت&zwnj ها: یون&zwnj های با بارهای مثبت و منفی که در بدن ایجاد فشار اسمزی کنند و یا پیام&zwnj های عصبی را ارسال کنند .

9- یونیزه: تبدیل یک ماده به مواد تشکیل دهنده خودش .

10- انتشار ماده: جابجایی مواد بدون صرف انرژی

11- انتقال فعال:

12- انتشار تسهیل&zwnj شده: همان انتشار ساده است ولی یک ماده کمکی دارد . مثل انسولین که به قند کمک می&zwnj کند به داخل سلول انتقال یابد .

13- اسمز و فشار اسمزی:

14- واکنش&zwnj های آنابولیکی:&zwnj

15- واکنش&zwnj های کاتابولیکی:

16- تعریف علم تغذیه(Nutrition): علمی که کمک می&zwnj کند مواد غذایی را بهتر بشناسیم ،&zwnj نیازها را بهتر برآورده کنیم تا به حد اعلای سلامتی برسیم .

17- غذا(Food) و ماده غذایی(Nutrient): آب غذا و ماده غذایی&zwnj اش یک شکل دارد .

18- جیره غذایی: به آنچه که فرد ظرف 24 ساعت مصرف می&zwnj کند که به شغل ، میزان فعالیت ، جثه ، وضعیت و محیط فرد بستگی دارد .

19- مواد سازنده غذا و نقش کلی آن&zwnj ها در بدن:

منبع انرژی

تنظیم اعمال بدن

رشد و ترمیم بافت&zwnj ها

کربوهیدراتها

پروتئین&zwnj ها

پروتئین&zwnj ها

چربی&zwnj ها

مواد معدنی

مواد معدنی

پروتئین&zwnj ها

ویتامین&zwnj ها

ویتامین ها

آب

آب

20- مواد غذایی ضروری:

- کربوهیدراتها :&zwnj گلوکز

- چربیها : اسید لینولئیک ،&zwnj اسید لینولنیک

- پروتئین&zwnj ها:&zwnj اسید آمینه&zwnj های لوسین ،&zwnj ایزولوسین ، لیزین ،&zwnj والین ،&zwnj متیونین ، فنیل آنالین ،&zwnj تره اونین ،&zwnj تریپتوفان و (میستیدین و آرژینین فقط برای نوزادان)&zwnj

- مواد معدنی : کلسیم ، فسفر ،&zwnj سدیم ،&zwnj پتاسیم ، گوگرد ، کلر ، میزیم ،&zwnj منگنز ، آهن ، مس ، روی ،&zwnj ید ، کبالت ، مولیبدنیم ، سلنیوم ،&zwnj فلور و کرم

- ویتامین&zwnj ها: C , K , E , D , A , B1 ( تیامین) ، B6 (پریدوکسین) ، B2 (ریبوفلاوین) ، بیوتید ،&zwnj B12 (کوبالامین) ،&zwnj نیکوتین آمید ،&zwnj اسید فولیک و اسید نپتونیک .

- مایعات: آب

21- انواع غذاها از سه منشأ: گیاهی ، حیوانی و معدنی

- غذاهایی که پروتئین بیشتری دارند . مانند : گوشت&zwnj ها ، تخم پرندگان ، حبوبات و ...

- غذاهایی که چربی بیشتری دارند . مانند : روغن&zwnj های گیاهی و حیوانی ، گوشت&zwnj ها ، تنقلات و ...

- غذاهایی که کربوهیدرات بیشتری دارند . مانند : غلات ، برنج ، ذرت ، سیب&zwnj زمینی ، ماکارونی و خوردنی های شیرین و ...

- غذاهایی که مواد معدنی بیشتری دارند . مانند : شیر و فرآورده&zwnj های آن .

- غذاهایی که ویتامین&zwnj های محلول در آب و سلولز بیشتری دارند . مانند : میوه&zwnj ها و سبزیجات و ...

- غذاهایی که آب بیشتری دارند . مانند : چای ، قهوه ، آب&zwnj میوه&zwnj ها ، نوشابه&zwnj ها و ...

22- میزان انرژی زایی مواد غذایی:

کربوهیدرات&zwnj ها 4 کیلوکالری به ازای هر گرم

پروتئین&zwnj ها 4 کیلوکالری به ازای هر گرم

چربی&zwnj ها 9 کیلوکالری به ازای هر گرم

دستگاه گوارش(Digestive system)

  • گوارش: تغییر شکل غذا به طوری که قابل جذب شدن به خون شود .
  • هدف و عمل اصلی دستگاه گوارش:&zwnj هضم ، جذب مواد غذایی ، تأمین آب و الکترولیت&zwnj ها و حرکت دادن غذا با سرعت مناسب
  • اجزای دستگاه گوارش: دهان (دندان&zwnj ها و غدد بزاقی) مری ، معدی ، لوزالمعده ، کبد (کیسه&zwnj ی صفرا) روده&zwnj ی باریک (دودنوم ،&zwnj ژژونوم و ایلئوم) و روده&zwnj ی بزرگ (کولون صعودی ،&zwnj افقی ، نزولی و قوسی شکل)

ترشحات دستگاه گوارش:

  • ترشح بزاق: سه جفت غده&zwnj ی زیر زبانی ، زیرفکی و بناگوشی

نقش بزاق:

  • آماده سازی لقمه برای بلع و هضم
  • کمک به حس مزه و طعم غذا
  • کمک به هضم نشاسته
  • کمک به بهداشت دهان و دندان&zwnj ها
  • شستن مواد بدمزه از محیط دهان



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
301-

301- پاورپوینت آماده: درس اول - نی نامه - چهارم ریاضی - زبان و ادبیات فارسی عمومی- 27 اسلاید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:31

فهرست مطالب

تابلوها

انواع تابلوها از لحاظ محل و نقش در سیستم کنترل

انواع تابلوها از لحاظ کاربرد

چند مشخصه فنی مهم تابلوها

1) تابلو اصلی و نیم&zwnj اصلی توزیع نوع ایستاده قابل دسترس از جلو یا پشت:

2) تابلو اصلی و نیم&zwnj اصلی نوع ایستاده چند خانه&zwnj ای:

3) تابلوهای ایستاده چند جعبه&zwnj ای:

4) تابلوهای توزیع فرعی نوع دیواری:

5) تابلوهای توزیع فرعی نیرو و روشنایی برای نصب در محوطه باز:

لوازم، وسایل و تجهیزات داخل تابلو

اجزاء داخلی تابلوهای اصلی (NHV)

تابلوهای فشار قوی

الف ـ تابلوهای قابل دسترسی و فرمان از جلو

ب ـ تابلوهای کشویی

اجزاء اصلی تابلو فشار قوی

وسایل حفاظت و کنترل در تابلوهای فشار ضعیف و فشار قوی

تصحیح ضریب قدرت

انواع تعدیل قدرت

اجزاء سیستم اصلاح ضریب قدرت

تابلوها

در هر پست توزیع، حداقل یک ترانسفورماتور و دو تابلوی فشار قوی و فشار ضعیف وجود دارد. تابلوی فشار قوی از یک کلید قطع کننده بار و سه عدد فیوز HH تشکیل شده است و تابلوی فشار ضعیف (380V) که در توزیع اولیه NHV و در توزیع ثانویه UV نامیده می&zwnj شود. بحث ما دراین قسمت روی تابلوهای فشار ضعیف NHV و UV خواهد بود.

انواع تابلوها از لحاظ محل و نقش در سیستم کنترل

تابلوهای فشار ضعیف به چهار دسته اصلی، نیم اصلی (که از تابلوی اصلی تغذیه می&zwnj شود)، فرعی تأسیسات (که از تابلوی نیم&zwnj اصلی تغذیه می&zwnj شود) و فرعی روشنایی و پریز (که از تابلوی نیم اصلی تغذیه می&zwnj شود)، تقسیم می&zwnj شود که به تابلوی اصلی NHV و به بقیه تابلوها UV می&zwnj گوییم.

انواع تابلوها از لحاظ کاربرد

1) تابلوهای تمام&zwnj بسته: این تابلوها در کارخانه ساخته می&zwnj شوند و در فضاهای سرپوشیده به کار می&zwnj روند. انواع این تابلوها در زیرآمده است:

الف) تابلوی تمام بسته ایستاده: این تابلوها در تابلوهای اصلی، نیم اصلی و فرعی تأسیسات به کار می&zwnj روند. و به انواع زیر تقسیم می&zwnj شوند.

الف ـ1) تابلوهای قابل دسترسی از جلو

الف ـ2) تابلوهای قابل دسترسی از پشت و قابل فرمان و اندازه&zwnj گیری از جلو

الف ـ3) تابلوهای چند خانه&zwnj ای: هر سلول قابل خانه&zwnj بندی متغیر است.

الف ـ4) تابلوهای چند جعبه&zwnj ای: که با اتصال جعبه&zwnj ها به هم تابلو تشکیل می&zwnj شود و بر روی پایه فلزی یا دیوار قابل نصب است و برای توزیع نیروی اصلی برق، فضای باز، مناطق صنعتی و کارخانجات و در مناطق غباری و مرطوب به کار می&zwnj رود.

ب) تابلوی تمام بسته دیواری: که به دو نوع توکار و روکار تقسیم می&zwnj شوند، این تابلوها فقط از جلو قابل دسترس هستند و در تابلوهای فرعی روشنایی و نیرو به کار می&zwnj روند.

2) تابلو توزیع نیرو و روشنایی برای نصب در محوطه باز دارای سقف شیبدار و با پایه بتونی هستند، کاربرد آنها در تغذیه منازل، فرمان و کنترل روشنایی محوطه، آب نماها و ... است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰


دریافت‌فایل