بهترین دانلود 20

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه20

فهرست مطالب

ی

بازار متشکل و غیرمتشکل پولی

فعالیت&zwnj هایی که درون هر کدام از این بخش&zwnj ها ارز

ارز و کاربرد آن در بازار پول

اهمیت ارز در اقتصاد

سیاست تعیین نرخ ارز

نقش بانک ها در بازار ارز

مقدمه

بازار مالی بنا بر تعریف به دو بخش برحسب سررسید تقسیم می&zwnj شود. یکی بازار اعتبارات کوتاه&zwnj مدت (معمولا تا یک سال) که به آن بازار پول گویند و دیگر بازار بلندمدت&zwnj تر (بیش از یک سال) که به آن بازار سرمایه گویند. البته بعضی تقسیم&zwnj بندی&zwnj ها دامنهء منابع کوتاه&zwnj مدت را تا پنج سال هم بسط می&zwnj دهد. این تعریف محدود بازار اعتبارات است تعریف&zwnj گسترده&zwnj تر از این مفاهیم آن است که بازار پول همه چیز را _در برمی&zwnj گیرد بازار اعتبارات بازاری است که انواع امکانات تامین منابع را در آن داریم، از بسیار کوتاه&zwnj مدت گرفته تا بسیار بلندمدت.

اگر از زاویهء بانک&zwnj ها به بازار نگاه کنیم، همهء این&zwnj ها بازار پول است: از بازار بسیار کوتاه&zwnj مدت شروع می&zwnj شود (امکانات تامین منابع یکشبه) تا امکانات بسیار بلندمدت (تامین مالی برای طرح&zwnj های بلندمدت تا 20 یا 30 سال.) در این فاصله از وام&zwnj دهی یکشبه به طرف وام&zwnj دهی میان&zwnj مدت و بلندمدت می&zwnj رویم. ابزارهای مختلفی در بازار سرمایه به کار گرفته می&zwnj شود که معروف&zwnj ترین آن&zwnj ها سهام و اوراق قرضه است. این ابزار در چارچوب وسیع&zwnj تر تعریف بازار پول و امکانات استفاده از منابع مالی برای منظورهای مختلف قرار می&zwnj گیرند.

اگر از این دیدگاه بحث را ادامه دهیم، دیگر مکانیسم تقسیم پول بنا بر مصرف&zwnj های مختلف آن مورد توجه نخواهد بود و عوامل دیگری مطرح می&zwnj شود.

دیدگاه اخیر به طور کلی حرکت پول در اقتصاد را دنبال می&zwnj کند این حرکت از سه مرحله می&zwnj گذرد، مرحلهء اول تولید پول است در این مرحله پول تولید می&zwnj شود و البته بعد خرج می&zwnj شود این کار اساسا به عهدهء بانک مرکزی است و باتوجه به پایهء پولی مشخص انجام می&zwnj گیرد. مرحلهء دوم آن است که پول چگونه تکثیر می&zwnj شود یعنی چند برابر می&zwnj شود و سوم این&zwnj که پول تولیدشده و تکثیرشده چگونه بین مصارف مختلف تقسیم می&zwnj شود. بحث بازار سرمایه به قسمت سوم برمی&zwnj گردد، یعنی چگونه پول تقسیم می&zwnj شود به خصوص در کشورهایی که تقسیم پول&zwnj شان متکی به نظم خاصی است و کم&zwnj تر براساس شواهد و قرائن بازار عمل می&zwnj کند. تمام این مراحل، مراحل مهمی است که باید به آن&zwnj ها توجه شود.

ایران در



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-111543-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a2%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%be%d9%88%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c/
  • ۹۵/۰۷/۲۸
  • saeed makani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی